View My Stats

joi, 29 ianuarie 2009

VICTIME ALE ABSOLUTISMULUI PAPAL POSTCONCILIAR

VICTIME ALE ABSOLUTISMULUI PAPAL POSTCONCILIAR



Sunt mulţi cei pentru care textele patristice nu sunt stimulenţi sau nutriente ci ĩngrãdiri sau pari cu care sã—i atingã pe preopinenţi, precepte ‚de pãzit’, nu ocazii de stimulare şi fortifiere ‚colegialã’ a minţii.
Atunci când se vorbeşte despre ‚unitatea creştinilor’, Biserica declarã implicit cã existã ceva numit ‚creştin’, ca entitate—cã ĩnafara Bisericii existã creştinii—ca acei creştini necatolici nu—s impostori ci adevãraţi creştini (eclezial deficienţi).
Toţi cei care cheamã numele Lui Hristos se pot numi creştini.
Discursul despre ‚unitatea creştinilor’ trebuie sã aminteascã despre victimele autoritarismului roman modern—victimele autoritarismului papal postconciliar. Se gãsesc justificãri pentru schismaticii rãsãriteni; pentru ereticii protestanţi; chiar şi pentru derapaţii neoprotestanţi; dar nu şi pentru vticimele absolutismului roman postconciliar? Mã gândesc la cei numiţi ‚lefebvrişti’; papii zişi absolutişti ai epocii moderne PRECONCILIARE n—au rãspunderea NICIUNEI astfel de schisme. Iar neobrãzaţii care—i bat obrazul Fer. Pius al IX—lea pentru alienarea câtorva nemţi ar trebui sã reflecteze mai mult la oribilul abuz care i—a ĩnstrãinat pe mult mai mulţi catolici, numiţi azi ‚tradiţionalişti’, jertfiţi fãrã milã ‚imperativelor progresului’.
Sunt privite cu multã ĩngãduinţã schisma rãsãriteanã; chiar şi erezia protestantã; dar nu şi gestul lefebvriştilor. Niciunul din ‚papii preconciliari absolutişti’ n—a fãcut gesturi ale cãror consecinţe sã fie de amploarea mondialã a schismei lefebvriste. Abuzul comis asupra lor scapã, se pare, corectitudinii politice.
Progresismul s—a dovedit a fi ĩncã mai ĩngust, mãrginit şi fanatic decât era ‚tradiţionalismul’; iar ceea ce Fer. Pius al IX—lea nu—ndrãznea, Paul al VI—lea a fãcut.

Niciun comentariu: