Nu existã alternativã la Bisericã. (Aşa cum nu existã alternativã la omenie, la umanitate.)
Omul n—are altundeva unde merge; iar prin Bisericã ĩnţeleg esenţialul doctrinei şi—al vieţii creştineşti.
۞
Ĩn Bisericã, trebuie sã existe inteligenţã şi de partea creaţiei, şi de cea a receptãrii. Ĩn cazul Pãr. Teilhard, existã chiar un surplus de inteligenţã de partea lui—şi neghiobie cu ghiotura de partea cealaltã.
Cel care ar fi putut rãmâne ca unul dintre Ĩnvãţãtorii din sc. IV trece ĩn istorie ca un eretic .... N—a fost deajuns numai inteligenţa lui, dacã n—a existat inteligenţã şi de partea cealaltã.
۞
A spune cã Biserica vizibilã este aşa cum e revine, ĩn ultimã instanţã, la a spune cã umanul este aşa cum e—da, dar soluţia nu poate fi sã devenim mistreţi sau zarzavaturi sau altceva.
۞
Acea ĩnrudire concret, direct şi corect simţitã, care este frãţia ĩn Hristos.
۞
A binecuvânta cu ceva mai mult decât numai cu vorbe şi cu gesturi.
۞
Nu erau deajuns Capadocienii; erau necesari şi contemporanii lor. Valoarea, creativitatea nu se autopromoveazã.
۞
Existã o dispoziţie analiticã vãdit inadecvatã, improprie, şi care pulverizeazã totul.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu