R Petrescu; M Caragiale; Cãlinescu.
Ibrãileanu, Iorga, Zarifopol.
۞
Pe la 17 ani mi s—a nãzãrit cã dacã eu am un model şi un predecesor şi un mare ĩnaintaş, Lovinescu este acela.
۞
Francezii—ascetismul lor. Ruşii, sirienii.
Ordinele. Francezii, spaniolii, englezii; chiar italienii. Nemţii.
۞
Reciproca: --dacã unii teologi franci erau defectuoşi, la fel sunt şi detractorii lor furibunzi; --dacã poţi fi antifilioquist fãrã a accepta absurditãţile propagandistice şi eşafodajele fanaticilor turbaţi, poţi fi şi filioquist din alte motive decât argumentaţiile cutãror teologi medievali.
Dacã francii erau stângaci, nu—nseamnã cã detractorii lor sunt mai breji!
۞
Eseuri fanteziste, imaginative (PK).
Ralea.
۞
Mail/ cãrţile, azi. Bilete. Lista III. Afabil.
Vârf.
Kim, Virginia, Jodie.
۞
A preda de pe clasicele ....
Salezian.
۞
Tradiţia vesticã, drastic deservitã de bicisnicii de azi.
۞
Vizibil impresionaţi şi chiar cuceriţi de fanatism.
۞
Nu ştiu câţi, simetric, s—ar grãbi sã dea larg asigurãri despre ‚sfinţenia’ ....
Dacã aşa aratã ‚apãrãtorii’, ....
۞
Bucuria, distinctã, de a se pregãti.
۞
Marca demoniei—rãutatea şi violenţa, dibãcia insultei, curvia, strania iscusinţã de a boscorodi ....
۞
Anecdota (UNA DONNA ...); supralicitarea melodramaticã, dramatismul kitsch, strident, ‚popular’. Blitz, neşovãitor.
Prestidigitaţii şi exerciţii cãlinesciene, sofisticã, judecãţi a la Trãsnea.
۞
Instrumentul şi principiul.
O intuire mai timpurie a principiului.
۞
Relaţia stilului cu autenticitatea umanã, dependenţa.
Vigoarea umanitãţii.
Fireşte cã umanitatea nu poate sã fie ea cea care existã ĩn vederea stilului.
Stilul presupune umanitatea esenţialã, vie, şi n—o poate produce sau suplini.
۞
Fanaticii pornesc, pleacã dintr—o poziţie de inferioritate—adicã ĩncrâncenarea, stropşirea, crisparea, grosolãnia.
۞
Refuzul occidental de a poza, de a—şi da aere, de a se drapa ĩn ifose, poze şi aparenţe.
۞
Dominicanul marxist englez; dominicanul patristic englez; preotul italian; iezuitul slav. Omilii. Cãrţi de teologie la zi (surse; ed.). Douã surse/ ed..
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu