View My Stats

luni, 27 octombrie 2008

Carnet 2

Ca un fapt de temperament, nu mã identific deloc cu grilele prãpãstioase, catastrofiste, de tip Farrell,ale istoriei creştinismului,şi mi se par fundamental false,radical ĩn afara realului.
God, History, and Dialectic este un exemplu de fundamentalism şi de fanatism scrâşnit.Eu nu remarc perspicacitate,ci ranchiunã.
Este,ĩntr—un fel,cãutarea CELUI MAI ABSTRACT punct de vedere.
Un patrolog scrie,având aerul cã ar face nişte extrapolãri spectaculoase:"Dacã ceea ce purcede veşnic prin şi de la Fiu este,nu Sfântul Spirit ĩnsuşi,ci MANIFESTAREA Sfântului Spirit,sau ENERGIA Sa,şi dacã primirea acestei energii sau manifestãri este conţinutul şi scopul experienţei creştine,atunci primirea energiei pare sã ia locul primirii concrete a PERSOANEI Sfântului Spirit".Mã mir cã respectivul patrolog pare sã facã o descoperire spectaculoasã;aceasta este expunerea de manual a doctrinei isihaste,aşa cum am ĩnţeles—o eu de la Pãr. Stãniloae.
Acel lãtrat indignat, arogant, virtuos, agresiv.

Niciun comentariu: