vineri, 6 noiembrie 2009
FANATISM ŞI PLURALISM
FANATISM ŞI PLURALISM
Este permis pluralismul ĩn filozofie numai ĩntrucât aceasta este dipreţuită sau i se cere prea puţin; altfel, de ce teologii sunt blamaţi pentru a nu se fi putut pune de acord ĩn timp ce filozofii sunt elogiaţi tocmai pentru individualismul şi singularitatea lor? Cum de ĩn filozofie divergenţa inconciliabilă e un merit—iar ĩn teologie, nu?
Teologii antici sunt certaţi pentru a nu se fi putut pune de acord—iar filozofii sunt aplaudaţi pentru acelaşi lucru; implicit, filozofiilor li se dă stautul de speculaţii sau fantezii, toanele fiecăruia. De ce ĩn filozofie pluralismul e un merit—iar ĩn teologie un defect? Par filozofii mai puţin fanatici decât teologii?
De ce disensiunile filozofice sunt semne de originalitate, iar cele teologice sunt semn de ĩngustime, fanatism, etc.?
Calcedonienii ‘fanatici’ sunt consideraţi mărginiţi şi obtuzi, etc.. De ce? Cu ce se arată filozofii mai dispuşi spre a se pune de acord?
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu