ROMA ŞI PROGRESIŞTII
Aspectul dramatic al confruntãrii Romei cu orãtãniile progresiste [trasând taberele, simplific, fiindcã nu puţine orãtãnii progresiste dau glas chiar din Roma …] vine evident din faptul cã ceea ce cautã Roma sã ‘impunã’ e un minim necesar, acel set de adevãruri care, dacã nu sunt ĩmpãrtãşite, fac din ‘comuniune’ o minciunã şi o aiurealã, ba chiar ceva de negândit. Cine urmãreşte confruntãrile respective poate sã vadã cã Roma nu defineşte deloc drept esenţiale nu ştiu ce teze teologice abstruse, etc., ci chiar numai ceea ce e absolut necesar. Dacã a devenit absurd şi de negândit sã li se cearã catolicilor sã primeascã fie şi numai aceste linii doctrinare absolut necesare, atunci mizeria clisoasã a vremii e de netãgãduit. Judecând dupã reacţia indignat—ultragiatã a orãtãniilor progresiste prevalente, s—ar zice cã Roma insistã asupra acordului ĩn nu ştiu ce chestiuni de doctrinã misticã, ĩn nu ştiu ce teorii abstruse, etc., când ceea ce e vãdit e caracterul absolut necesar al setului de adevãruri propus de Roma.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu