DESPRE SCHISME
Se vede cã pentru Ierarhii postconciliari existã schisme şi schisme.
Eu ştiu despre Ierarhi vestici care sã fi avertizat ĩmpotriva participãrii la Missele lefebvriştilor; dar nu ştiu de unii care sã fi fãcut acelaşi lucru ĩn privinţa participãrii la Liturghiile schismaticilor fotian—cerularieni.
Eroicii Ierarhi apuseni postconciliari ţin sã avertizeze ĩmpotriva participãrii la Missele lefebvriştilor, ca sã nu mai vorbim de sedevacantişti şi alte facţiuni dizidente, dar nu suflã vreo vorbã despre participarea la Liturghiile schismaticilor rãsãriteni. Lefebvriştii sunt NEFRECVENTABILI fiindcã sunt, ah, SCHISMATICI; dar cerularienii nu—s la fel?
Schisma lefebvriştilor e impardonabilã, scandaloasã, oribilã, exasperantã; dar a fotian—cerularienilor de ce nu e?
Este adevãrat cã erezia este mai rea decât schisma—ĩn mai mult decât un singur sens. Adicã atât ĩn acela cã e preferabilã recurgerea la mãsuri extreme, decât complacerea ĩn comuniunea cu erezia şi propagatorii ei; dar acest adagio mai e valabil şi—n sensul cã poate e preferabil sã fii schismatic cu lefebvriştii, decât eretic cu ‚specialiştii’ care fac jocurile ĩn teologia oficialã.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu