Reformele creştine au apãrut mereu ca un mod viguros şi mai adecvat, superior, mai nãpraznic, de a se ĩmpotrivi relelor vremii; niciodatã ca o concesie, ca o adaptare, ca o DOMESTICIRE. Minţile sobre vãd necesitatea unei uriaşe reforme cãlugãreşti ĩn mil. III; numai cã aceasta nu trebuie pervertitã şi transformatã ĩntr—un sistem de concesii şi de compromisuri .Numai ĩn sc. XX ‚reformele’ religioase au luat forma diluãrii, a ĩndepãrtãrii de autentic. Ceea ce ĩn alt veac ar fi fost o pervertire petrecutã pe tãcute a fost trâmbiţat ĩn sc. XX ca reformã; a se vedea ce gândea Sf. Pio, stigmatizatul, despre ‚reforma’ capucinã. ‚Sã reformãm’—adicã:’ sã domesticim’, sã atenuãm, sã diluãm.
Ĩn alte veacuri, aşa ceva nu se numea ‚reformã’, ci pervertire.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu