Credinţa teologului nu poate fi separatã de teologia lui,şi aceastã teologie ĩnsãşi provine din şi se menţine ĩn credinţa comunitãţii creştine. Or, efortul ĩmpotriva devierii provine din preocuparea ca aceastã comunitate sã nu devinã una NOMINAL creştinã, sau arbitrar ‚creştinã’.
Ĩn audienţa sa despre Ĩnviere ĩn teologia Ap. Pavel, Papa vorbeşte despre subordonarea sintezei paulinice faţã de ceea ce o precede—proclamaţia Bisericii primare. Deasemeni, Papa subliniazã ca la Sf. Pavel faptul Ĩnvierii este ĩntemeiat ĩn istorie, cã la istorie se referã Apostolul.
Succintã dar importantã este menţiunea pe care Papa o face despre semnificaţia concretã a Ĩnvierii—instaurarea lui Iisus ca Fiu dumnezeisc ĩn putere—şi dezvãluirea plenarã a identitãţii divine a lui Iisus. (Implicit, Papa polemizeazã aici şi cu diverse ipoteze adopţioniste.)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu