Poate cã din cauza buzelor vinete şi cumva senzuale, Ep. Sigrist aduce cu Ustinov.
۞
Pentru Ep. Sigrist, cele mai bune şase cãrţi despre rugãciune ale ultimului sc. sunt cele ale lui Abhishikatananda, Bloom, Guardini, Lewis, Colliander şi Gillet.
[Ĩmi dau seama cã eu nu pot indica niciun titlu, pentru cã n—am citit nicio astfel de carte.]
Sigrist nu cautã dizertaţiile speculative, ci abordãrile practice, directe, concrete, neteoretice .
Ceea ce este de interes practic, direct.
۞
Redescopãr, spontan,un gust intact, nealterat, pentru muzica lui Cave.
Cave, prefaţator al Evangheliei dupã Sf. Marcu.
Prieten al lui Crowe,a scris o continuare a ...’Gladiatorului’.
۞
Ep. Sigrist citeşte atât ...şi atâtea .... PRACTIC, este un mare cititor.
۞
Pe de o parte, rahnerienii antiestici.
Pe de altã parte, esticii şi Pãr. Rahner, Pannikar, ba şi unii teologi ai eliberãrii, ca,mi se pare, Pãr. Boff şi ‘Spirituque’ al lui. Anumite simpatii. Subminãri. Confuzii.
۞
Ĩn fiţuicile unor pretinşi jansenişti din vremea noastrã, Pãr. oratorian Simon, pionierul biblisticii moderne, este dat ca ...iezuit. Dacã acesta este nivelul de documentare şi acurateţe istoricã ....
۞
Cave, viaţa lui—parte a mitologiei moderne.
۞
Cave, admirator al Jethro Tull, Cash. Existã douã duete Cash/ Cave.
۞
Despre conciliaritatea clicii ‚progresiste’ vorbeşte ĩndeajuns dispreţul manifest faţã de Sinoadele ecumenice anterioare (tratate ca perimate, etc.).
۞
Cohen, Cash, Cave, Dylan, Springsteen. Marile voci. Gusturile lui Cave şi Rourke. ‚94.
۞
Manierele prevenitoare (de un anume fel,şi care ‚respectã’ identitatea altuia şi postuleazã o echivalenţã fundamentalã ) nu se pot corela decât cu renunţarea la obiectivitate,la adevãr,cu transformarea oricãrei opţiuni ĩn ‚preferinţã’,cu subiectivizarea. Totul este afirmat ‚strict subiectiv’, ĩn nume propriu,ca predilecţie personalã. Este foarte ‚pastoral’,dar implicaţiile sunt nemãsurate.
Este subĩnţeles cã adevãrul obligã. Atunci,se renunţã la adevãr,nu se mai afirmã nimic ĩn numele adevãrului, totul este foarte ‚pastoral’ şi relativist şi prudent.
۞
Tresmontant ştia, ĩnţelesese şi arãta cã nu existã dogme nenecesare sau superflue.
۞
Minciuni; situaţia nu este mai bunã,ci mai degradatã ca ĩn sc. XVI, respectiv XI/IX.
۞
Bucuria festivã şi vraja cinemaului primelor trei decenii.
O dietã de sute de ore de cinema silenţios.
۞
Arta religioasã de azi,aşa manieristã şi convenţionalã.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu