O CRITICĂ A ECUMENISMULUI DEŞĂNŢAT
Bisericile lipsite de eshatologie au ecumenism; acesta poate fi definit ĩn termeni medicali ca sindromul privãrii de eshatologie—sau ca un sindrom carenţial—sindromul carenţei de eshatologie.
Fantezia accedicã ecumenistã se substituie virilei luciditãţi eshatologice.
Ĩn ecumenismul ei concomitent fleşcãit şi aşa de virulent Biserica se aratã a nu fi de fapt mai mult decât un caz particular al tendinţei generale a civilizaţiei occidentale actuale—contestarea identitãţii, ‚deschiderea’ (care ĩnseamnã numai cãscarea gurii), corectitudinea politicã cea mai tracasantã şi artificialã, etc.. Ĩn mentalitatea care cere şi produce asemenea comportamente noi recunoaştem trãsãturile degeneratului, ale decadentului aşa cum a fost portretizat de Nietzsche, ale bicisnicului şi defetistului care cautã orice pretext pentru a se minţi pe sine ĩnsuşi şi a se falsifica.
Biserica s—a ĩnscris decis ĩn aceastã tendinţã a societãţii apusene de a se nega pe sine ĩnsãşi; ĩn acest context, ecumenismul aşa cum este practicat şi croit nu este remediul ci boala.
Abandonãrii iresponsabile a eshatologiei catolice i—a urmat, fireşte, accedia, plictisul—la fel ca—n cazul protestanţilor moderni. Pasul urmãtor a fost cãutarea surogatelor şi a falselor remedii—ĩn locul eshatologiei şi a rugãciunii cãtre Sf. Arhanghel Mihail, ecumenismul, dialogul, ‚conlucrarea’, formalismul, ipocrizia, muşamalizarea divergenţelor. Acesta este niul ţel—ĩn locul unui transcendent, unul comunitar—imanent, pe placul veacului.
Azi, Biserica nu le mai ĩmparte necatolicilor ĩnvãţãturi sau ĩndemnuri, ci zâmbete cuceritoare şi graţii cam fanate, dupã mintea ‚pãrinţilor profesori’.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu