View My Stats

miercuri, 22 octombrie 2008

VESTIGIILE UNEI MINŢI MURDARE—KITSCHURILE ICONARULUI PERVERS LENTZ

VESTIGIILE UNEI MINŢI MURDARE—KITSCHURILE ICONARULUI PERVERS LENTZ

Existã un iconar vestic la modã-- Lentz;la ĩnceput,câteva din icoanele lui mi—au plãcut,pentru insolitul lor.Totuşi,treptat,mi s—a pãrut a distinge la ele un oarecare iz de new—age,ceva cam fetid, cam bizar.Ceva,o reticenţã a luat o formã precisã,şi am ĩncetat sã—i mai caut icoanele şi sã le mai colecţionez.Ceva mi—a displãcut,ziceam,şi m—a decis sã mã dezinteresez de producţiile lui Lentz.
Indiciile existau—ca,de ex.,"icoane" ale lui Lonnergan şi Balthasar,şi alte asemenea bizarerii. Nu era greu de vãzut cã este o formã de kitsch religios.
Efectul unei reprezentãri bizantine a lui Lonnergan,ca şi cum acest campion al liberalismului teologic ar fi fost un atonit preacuvios,este absurd şi hâd.Mai nou am aflat ĩnsã cã Lentz nu se mulţumeşte cu acest progresism factice—el este şi un apologet al sodomiei,şi a folosit o reprezentare a Sf. Serghie şi Vah pentru a promova tocmai aceastã tendinţã a minţii lui muradre—ĩnfãţişându—i pe cei doi oşteni ca pe un cuplu de homosexuali.

Niciun comentariu: