View My Stats

sâmbătă, 18 octombrie 2008

CUVINTELE UNUI CINEFIL





CUVINTELE UNUI CINEFIL



1—Eu cred cã dacã Gopo ar fi regizat horroruri,acestea ar fi arãtat ca ale lui Klimovsky.Ele sunt pe nedrept dispreţuite;stângace,involuntar parodice,nu sunt ĩnsã plictisitoare.Am vãzut horroruri europene proaste;dar ale lui Klimovsky nu—s ĩntre ele.
Este ca un film al lui Argento,ĩnsã fãcut de Gopo—pitoresc,foarte stângaci,kitsch şi aproape jovial.VENGEANCE OF THE ZOMBIES are nişte note psihedelice caracteristice perioadei,şi e definibil ca o parodie psihedelicã,sau o pastişã jovialã,a filmelor cu zombi.
Cu Mirta Miller,Aurora de Alba.
2—‚NEATH THE ARIZONA SKIES—un western primitiv—fãrã muzicã,cu pãlãrii caraghioase şi cu cavalcade—totul se petrece la galop.Unul din westernurile de serie B fãcute de Wayne (no. 58 ĩn tabelul filmografiei lui).
Mai sunt CINCI ANI pânã la „Diligenţa".
Singurul atu al acestor westernuri este exact primitivismul lor—de gustat pentru ceea ce este .
Pe la nouã ani,am vãzut acasã la un coleg o carte poştalã cu Wayne—ea ĩmpodobea o masã,mi se pare,sau un birou,şi ĩl ĩnfãţişa ĩn rolul din The Cowboys.Cãrţile poştale ca aceea se distribuiau prin tutungerii,şi am avut şi eu douã colecţii (din care cea mai bunã şi vastã fusese prima).Curând dupã vizita fãcutã colegului,am ajuns sã deţin şi eu o carte poştalã,tot cu Wayne,tot din acelaşi film—dar alta decât cea vãzutã la gazda mea.Nu dupã mult timp,mi se pare,am vãzut şi primul meu film cu Wayne—la cinema,ĩntr—o dupã—amiazã—THE COWBOYS.Al doilea a fost,peste mãcar doi ani,DILIGENŢA.

Niciun comentariu: