View My Stats

marți, 10 februarie 2009

ĨN PLAN MARIOLOGIC ROMA CONTINUÃ BIZANŢUL

ĨN PLAN MARIOLOGIC ROMA CONTINUÃ BIZANŢUL




Ca un anglican: papist, filioquist, imaculist şi infailibilist.
Infailibilismul nu este un recurs la magie, ci expresia ĩncrederii ĩn misiunea doctrinarã aparte a Bisericii Romei, ĩn primatul ei doctrinar.
Mai oportun ca oricând.
۞
T Xavier scrie mereu greşit Mater Ecclesia—fãrã genitiv—pentru ‚Maica Bisericii’.
۞
Instinctiv, spontan, natural relaţionat cu omiletica marianã bizantinã; stilul, cei deopotrivã.
Ca Ĩnvãţãtor marian (asta i—o proclamã Pãr. H., şi i—o recunoaşte, sau admite, şi grecul convertit).
۞
Ĩn plan marian, este evident cã Roma continuã Bizanţul, este legatara lui.
Vestul este spontan mai afin astãzi atitudinii mariologice bizantine, are aceeaşi predicã—ĩn vreme ce schismaticii se regãsesc—sub diferite pretexte şi ifose segregaţioniste—de aceeaşi parte cu protestanţii.
Mariologia Romei poate cã vine dinspre Est; sau a fost precedatã de acesta. Oricum ar fi, Roma a identificat corect teologia şi o promoveazã.
Ĩn privinţa obiecţiilor referitoare la ‚trecerea de la teologie la dogmã’, acestea ar fi la fel de valabile privitor la orice altã dogmã—şi mai ales nu venind de la nişte indivizi care ĩn orice altã privinţã sunt integrişti—toane, pornire, burzuluialã, capricii, arbitrarietate.
۞
Ĩncurajator, Cardinalul Vienei este concomitent un rahnerian, şi un marian şi theresian .
۞
Atitudinea anglicanã.
Melkitul francez; ed.. Ierarhul sirian. Şi tocmai el refuza titulaturi echivoce, pretexte de segregare.
۞
Separatism ĩndârjit.

Niciun comentariu: