View My Stats

vineri, 12 decembrie 2008

De natura rerum diversarum

Ideea cã dominicanii sc. XIV erau egipteni;cã erau ĩntocmai ca egiptenii. Cã nu le erau, ca asceţi şi ca mistici, inferiori.
۞
Pãrerea mea este cã luteranismul ĩi este superior lui Luther; iar calvinismul, inferior lui Calvin. Luther era o ‚enzimã’, un ‚ferment’, mai important prin acţiunea lui; Calvin era un dogmatician superior—dar defectele lui şi—au luat revanşa la urmaşi.
Calvin ĩi este superior teologic confesiunii pe care a iniţiat—o; Luther, dimpotrivã, ĩi este net inferior luteranismului.
Ca teologi, unii lutherani sunt mai interesanţi decât Luther.
۞
Dominicanii sc. XIV erau adevãraţi egipteni.
Simplitatea, liniile esenţiale.
۞
Ora. Un ţãran egiptean. Atracţie. Izvor. Giganţii Egiptului (monastic).
۞
Tocmealã.
۞
‚—Şi la ce ţi—a folosit? Ai rãmas la fel de prost, fanatic şi prezumţios.’ (1)
۞
Ca şi cum faptul cã eu aş traduce o carte budistã cu care nu sunt de acord mi—ar conferi mecanic dreptul de a le da budiştilor lecţii despre budism.
۞
Iluzii de grandoare, aere doctorale, etc.. (2)
۞
Sursa este oricum ‚mediatã’ şi anglofonã, v. ‚imaginea’ netradusã.
۞
Recunosc aroganţa, ifosele, aerul de a da lecţii, anglicismele, prostul gust, prostia, etc.. Un ins nerespectabil.
Eu sunt cel care indicasem aceastã referinţã, ĩn polemicã.
۞
Isterizarea lui, izbucnire de mitocãnie vanitoasã.
۞
'—Pãcat de vremea irositã, dacã numai atâta ai priceput, dacã acesta este rezultatul.’
۞
Lecturi sigristiene, ca o clasã aparte (SF, dozã; ‚Oz’; etc.).
۞
Ora; Chan [cel cu Cãp. Chi], McQueen,
۞
La ce aş renunţa/ la ce aş fi renunţat. A capitula.
Marii occidentali. Inimã. Rugãc..
۞
Despuierea de vanitate.
Filozofie+diversitate+ochi filologic, simţ, ochi de ...+inteligenţã.
Rang; ligã; clasã.
۞
Cine este parte a confuziei, şi cine, a elucidãrii.
۞
La rece—a se arãta neimpresionat, impasibil, distant, ironic.
Arta maiorescianã.
۞
Egalitarismul pisicilor.
۞
Douã explicaţii:--latura Zen, moda (v. liberalii extremi); --şi ĩncercarea inconştientã de a compensa, de a contracara propria alunecare, de a redresa prin excese contrarii.
Şi, desigur, corectitudinea politicã, silnicia.
۞
‚—Foarte tare, frate! Şi eu ar trebui sã fiu impresionat?’.
۞
Cãlinescian. Rang. Atu.
۞
Baterie. Eroarea de ortografie. Exemplele, nivel, vãdit.
۞
De Marco scrie despre Martini cã ‚ĩntreaga lui carierã publicã este caracterizatã de o adâncã contradicţie’. [Unii restrâng bizareriile Cardinalului la un episod de decãdere senilã, de degradare.]
Cardinalul cere sã se gândeascã ĩn mod biblic. [Din pãcate, propria lui aplicaţie a acestui principiu viabil şi necesar este una cam arbitrarã.]
۞
Lucruri care nu—s mai mult decât un bun ĩnceput; ele sunt, da, un bun ĩnceput—ĩnsã nu mai mult . Sunt numai ĩntâiul pas.
۞
Rãspunsul vine adesea ĩntr—un mod natural, fluent, firesc.
۞
Din nou, practica ciomagului, denunţatã de Watson; utilizarea ca bâtã.
Pe de altã parte, rezerva lui PG faţã de aşa ‚savanţi’; lucrul este valabil şi la noi, cu mulţii autori de versiuni şi ediţii. Inconcludent. Loc, rang, ligã, clasã.
۞
Prejudecãţi banale.
۞
Om de rugãc..
۞
Mi se pare patent cã Martini restrânge Biblia la câteva pasaje evanghelice apte de a fi interpretate politic, rãstãlmãcibile, ca sã zic aşa. Nimic din restul NT; VT, deloc. Numai pãtrunjelul discursurilor politizabile.
Biblia lui n—are mai mult de câteva versete, izolate.
Biblia lui nu este Biblia divinizãrii,a iubirii supranaturale. Numai câteva crâmpeie de revoluţionarism rãsuflat.
Martini pretinde cã Biblia este altceva decât este.
۞
Toţi degeneraţii fanatici anticatolici vorbesc cu o aceeaşi unicã voce. Uniformizarea, robotizarea şi virulenţa lor.
۞
Preasfinţii Augustin, Leon, Anselm, Bernard, Toma, spaniolii, Alfons.
۞
Clase. Ep. SS. Tarabe. Neveleitar. Literaturã; poezie, literaturã, cãrţi; genuri; istorie, etc. .Clase; dum., lit.; ‚etichete’; vrafuri.
۞
Pe de altã parte, neconcesiv. A treia cale. Dacã tot aleg ‚genul’, necomplice, obiectiv, fãrã concesii de gust, fãrã a eşua ĩn ceea ce este mediocru sau nesatisfãcãtor sau dã numai o plãcere cãlâie.
۞
A alege cu grijã ‚dialogurile’; utilitate, finalitate, scop, şanse.
۞
Basme& Lang& SF, dozã& omilii de sezon& clasicele &3 x duh& lecturi sigristiene (‚Oz’, etc.).
Etape, ...&plãcere, cf. vin.& ocazia& ocazie.
۞
Tendenţiozitate. Accepţia vincenţianã a primatului—da, şi, simetric, accepţia maximianã a primatului. De ce ĩn primul caz nu trebuie ‚contextualizat’, ‚luat ĩn context’?
۞
Surzenie. De parcã eu nu tocmai aş fi arãtat cã acest criteriu este iluzoriu, ‚idealist’, şi istoric—ignorant, inaplicabil, abstract.
۞
Se comit erori elementare de logicã.

Niciun comentariu: