View My Stats

miercuri, 19 ianuarie 2011

Cãrţi şi muzicã

Cãrţi şi muzicã





Azi, joi, în baie, plângând, am înţeles şi de ce plângea ea: ce înseamnã când eşti nevoit sã îl jigneşti pe un om curat, cu şapte ani mai tânãr; cum îţi sfâşie inima sã refuzi un om mai tânãr, curat, nevinovat şi iubitor. De mila mea plângea ea, pentru mine, pentru ceea ce simţeam eu.
Iresponsabilitatea mea, cu condusul pânã în preajma casei, cu discuţia despre tricouri, cãlcat şi gãtit, sporturi şi tenis, vacanţe.

Sb., ascult slujba Ceasurilor Împãrãteşti din Vinerea Patimilor. Înţelepciunea adâncã a marilor simboluri ale religiei, care se adreseazã intuiţiei. O perspectivã intuitivã asupra suferinţei. Suferinţa e o laturã a vieţii—privitã nu ca dezagreabil, ci ca pedagogie.
Cei care chiar au situat iubirea pentru Hristos mai presus de aceea pentru propria lor existenţã terestrã—nu e ceva nemaiîntâlnit; orice iubire presupune şi jertfã, poate fi prezentatã şi ca jertfã.

Gândul cã aş râde de ea, cã aş umili—o astfel; impresia vie cã e vrutã (de trei imbecili, în ambulator; de mai mulţi, pe stradã). Sã o întreb despre insomnie, algii, ochelari.
Vârsta, curãţia, firea, simplitatea, dosul, coapsele; tenul, sânii, oraşul.
Azi am fost crud, grosolan şi lipsit de respect faţã de E., batjocoritor şi barbar. Eram plin de o trufie rea, de veninul batjocurii, de dispreţ. Nu am respectat—o ca pe un om, nu i—am menajat simţirea, nu m—am comportat uman cu ea. Îi voi oferi un loc.

Împreunã cu E. am vizitat, marţi, Grãdina.
Cinema, Mitropolia, cofetãria, pizzeria, tricouri. Cluburi. Tel.& orã& elevii.
Joi—haine şi gãtit; vin.—coapse, locul pe stradã, colţul; ieri, locul de întâlnire, scuarul II.
Gãtit, cluburi, aspiraţii (casã, maşinã), şofat.

Smerenia: smerenia, faţã de E.. Ieri, câteva rugãciuni.
Azi, despre gãtit, ciorbiţã şi fosta ei viaţã, ‘ca de familie’.
Sã aibã cine îmi face şi mie ciorbiţã, cine îmi gãti, spãla şi cãlca. Despre ‘ficãţei’, ‘pulpiţe’ şi ‘cãrniţã’ (tãiatã).
Îmi place când îmi vorbeşte despre gãtit, ieri, la Grãdinã, E. mi—a spus cã ştie sã gãteascã, iar azi mi—a explicat şi de ce are experienţã în domeniu (şi de ce nu poţi greşi cu gãtitul). Îl invidiez pe rezidentul care ‘mãnâncã douã porţii şi mai vrea’. E. a intuit cã discuţia despre gãtit mã va interesa mai mult decât aceea despre cluburi. Cât de transparent sunt pentru femei ….
Azi, E. era nedormitã, şi o şi sublinia—cãscând des, cam ostentativ. A citit un prospect de cosmetice, apoi s—a jucat în carnetul ei, s—a uitat pe mailul meu de la patrologul unionist.
Dupã—amiazã, oraşul e, ca şi dimineaţã, imersat în ceţuri, ceţuri de iarnã.

Niciun comentariu: