View My Stats

luni, 21 septembrie 2009

LÃUTÃRISM ŞI SAVANTLÂC TEOLOGIC

LÃUTÃRISM ŞI SAVANTLÂC TEOLOGIC


E interesant cã Ratzinger are imaginea unui autor foarte savant, foarte doct, ‚de o probitate savantã germanã’, e interesant, ĩntrucât lunga lui carierã literarã nu a fost lipsitã de stridenţe şi lãutãrisme. Rezerve se pot exprima ĩn mai multe planuri—accepţiile foarte vagi pe care le au ‚platonismul’ şi ‚augustinismul’ la Ratzinger [--ĩnsã acestea nu—s exemple de lãutãrism, ci de laxitate noţionalã--], analiza controversatã pe care a fãcut—o teologiei bonaventuriene, analizã contestatã—inclusiv de ‚netradiţionalişti’, erorile şi stridenţele referitoare la Sf. Francesco (--pacifismul acestuia--), etc.. Au fost remarcate câteva offside—uri. Ele nu—s regula; ĩnã existã, sunt acolo. Nu contribuie la definirea unui savant remarcabil de exact şi de obiectiv. Din când ĩn când, Ratzinger a mai recurs şi la fantazie, divinaţie, etc.. E şi aceasta o laturã a parcursului sãu teologic.
Revenind un pic la chestiunea aşa—zisului augustinism ratzingerian, aceasta este o abreviere gazetãreascã, ‚augustinism’ dupã mintea gazetarilor; ĩn rest, se vede cã germanul şi africanul diverg ĩn majoritatea privinţelor.

Niciun comentariu: