View My Stats

miercuri, 19 noiembrie 2008

Iisuse, Cel nepatruns, Care luminezi pe toti credinciosii

Cei ca Ep. Sigrist ĩmi sunt mai bune exemple de umanitate şi moderaţie.
۞
Mistic este ...este nu ceea ce pretind profesorii cã ar fi aşa; altceva este mistic.
۞
Descurajarea produsã de eşecul la un examen;ĩl citesc pe Ep. Sigrist,şi despre multele cãrţi ‚Oz’.
۞
Atâtea fiinţe lipsite practic de interes uman.
۞
Probabil cã am greşit lãsându—i pe ziariştii creştini sã mã alieneze de nemţii ‚mei’.
۞
Singurul motiv serios pentru renunţarea la cultul ĩn latinã pare a fi accentul latin hidos al atâtor preoţi.
Din acest punct de vedere,un cult ĩn vernacularã este mai puţin lezant decât un cult ĩntr—o latinã de baltã,cum se zice.
۞
Existã un soi de exaltare şi aţâţare istericã, belicoasã, ĩn expresia ‚a muri pentru Papã’;eu cred cã de fapt se moare pentru Hristos şi pentru Biserica Lui.
۞
Ei sunt prea ocupaţi pentru a—i citi pe ‚specialişti’ şi ‚savanţi’ şi universitari, pentru a—i mai citi şi pe sfinţi.
۞
A reprezenta, simboliza, semnifica. Problema este cã stângismul a ajuns sã repezinte ceea ce n—ar fi trebuit sã constituie patrimoniul sãu exclusiv.
۞
Am ajuns la Sf. B. fiind interesat mai ĩntâi de senzorialitatea literaturii lui (şi,bineĩnţeles, din adolescenţã el este pentru mine simbolul cãrturarului, al savantului umanist, al enciclopedistului neĩngrãdit).
۞
Rugãciunea, baza rugãciunii este fapta, actul, lucrarea. Dumnezeu acestora le rãspunde,nu intenţiilor vane, iluziilor, toanelor.
Cel care se strãduieşte cu mine,de la dreapta mea,la dreapta mea.
۞
Lumi fictive, intersectarea lor,şi unghiuri.
Verne, Dumas, fiul lui Féval. Continuãri. Intersecţii ficţionale.
۞
Dieta mea de cãrţi clasice, ĩn copilãrie; ‚Gulliver’, „Crusoe’, ‚Fram’, ‚Hood’, ‚Insula ...’, ‚Oz’, ‚Heidi’, ‚Alice ...’, ‚Grant’, ‚Toate pânzele ...’, ‚Cartea junglei’, ‚Tarzan’, ‚Bertoldo’, ‚Sawyer’.
Ca matur, adult.

Niciun comentariu: