View My Stats

miercuri, 6 aprilie 2011

Îmi place strãlucirea pielii albe, fiindcã e o piele ascunsã şi dezvãluitã, datã la ivealã, pielea nebronzatã e o piele secretã, ascunsã. Îmi place şi luminozitatea matã a pielii albe, albeaţa matã.
§
Femeia şi locuinţa.
Femeia şi împletirea, împãrţirea, comunicarea.
Climatul de iubire.
Donne, Claudel şi înfrigurarea, însufleţirea, înflãcãrarea amoroasã.
§
Înfocarea lui Donne, Claudel şi Rembrandt—simţul femininului şi al jocului, jocuri aflate spontan.
§
‘Marie Grubbe’ şi ‘Elvira Madigan’—dezamãgirea, supraestimarea, sentimentalismul.
§
Femeile sunt ‘partea mai bunã’ a neamului omenesc; Iisus laudã gestul frumos al penitentei, îl numeşte gest frumos, faptã frumoasã—cãci deja rãspândeşte mireasma Învierii Lui.
§
Simpatie, admiraţie şi iubire pentru Sf. Herman, la gândul cã manifesta dumnezeiescul în viaţa lui ascunsã şi discretã. Strãdania acordãrii, a punerii neîncetate în acord cu substratul metafizic al existenţelor create. Asta mi—a adus o confer. din care am audiat ceva ieri, sb.. Gândul acestei manifestãri în prezenţa ascunsã, tãcutã, discretã şi domoalã, blândã, necombativã. Cât din aceastã manifestare e preluat, priceput, mãcar sesizat—sau simţit? O câtime, ceva. Un dram. Lectura teologicã a vieţii Sf. Herman, misionarul discret.
§
Iubirea încercatã, ca singura forţã care umanizeazã.
§
Îmi displac ambiţioşii acestei lumi.
§
Pe potriva soţiei, a iubirii şi a eseisticii pe care o scriu.
§
Azi (luni)—umbrelã, pontajul, tel., banii; şosete, pantofii, gurã, ras, ten.

Niciun comentariu: