View My Stats

luni, 5 octombrie 2009





Cel mai vârstnic era Henry, Marion fiind cu 24 de ani mai tânăr, iar Chrétien cu 30; mândria de a fi contemporanul acestei salutare reflecţii creştine. Da, am fost contemporanul—ingrat—al acestor mari filozofi creştini. Noul chip tânăr al catolicismului francez.
Ĩn filozofie, eu am căutat ĩnălţimea.
۞
Eu unul refuz ca irelevant şi extrinsec balastul ‚problematicii contemporane’, şi nu cred că o filozofie trebuie aprioric să poate urmele dezbaterilor curente, dacă acestea sunt irelevante. Eu recuz contemporaneitatea.
Cam aşa cum scolastica recuză revoluţiile lui Descartes, Kant, Nietzsche şi Heidegger. Scolastică se face ca şi cum Descartes, Kant, Heidegger n—ar fi schimbat nimic, n—ar fi reconfigurat filozofia.
Ĩmi repugnă ideea de ‚repere obligatorii’.
۞
Nu e ‚spontan’, e rudimentar.
۞
Dubla gradare—semnificaţia citării; a scrie, cu ce ies.
۞
Tâlcul bibliografiei, studii cu bibliografie minimă.
۞
Unde e locul meu.
۞
Azi, când un student tânăr mi—a cedat locul, mi—a dat ĩntâietate.
۞
Nu amăgesc pe nimeni; tripla neamăgire.
Vârsta. Haine.
۞
Ca să iei, dai; pentru a primi, oferi.
Semnele—ĩncepând cu pictorul ‚lui’ Simmel.
۞
Filozofie, filologie clasică, istorie, sociologie, psihologie.
۞
Ca un ‚mai bine’.
۞
Geniul triumfă asupra ingenioşilor lui interpreţi.

Niciun comentariu: