View My Stats

luni, 12 aprilie 2010

LA ANIVERSARE

LA ANIVERSARE





În ajunul aniversãrii mi—am oferit nişte cãrţi (Anna Dostoievskaia, ‘Amintiri’; Haig Acterian, ‘Shakespeare’; Pompiliu Constantinescu: ‘Tudor Arghezi’, ed. din ’40; Ciopraga: ‘Personalitatea …’; ‘Cântece bãtrâne şi poveşti în versuri’; v. 2—5 ale ‘Operelor’ lui Sadoveanu; Tolstoi, ‘Cazacii’; Vianu, ‘Poesia lui Eminescu’ şi ‘Problemele metaforei …’; Claudian, ‘Originea socialã …’; Gogol, ‘Suflete moarte’; Joyce, ‘Portret al artistului în tinereţe’; vols. 1—4 ale ed. Andreev; Ungaretti, ‘Poezii’; Quasimodo, ‘Versuri’; Sainte—Beuve, ‘Pagini de criticã’; Goethe, ‘Despre literaturã şi artã’; Petrov, ‘Înainte de a mã naşte …’; Codru Drãguşanu; ‘Primii noştri dramaturgi’; Dobrogeanu—Gherea, 2 vols.; Sebastian: ‘Ultima orã’; Dumitriu, ‘Despre viaţã şi cãrţi’; Ureche; ‘Cehov în amintirea …’; Şklovski, ‘Despre prozã II’; De Marchi, ‘Giacomo idealistul’)—34 de vols..

Aniversarea mea a decurs cu patru evenimente neplãcute (printre altele, o apostrofare, la 3 ½), care i—au dat o turnurã cumva coşmarescã—admonestat şi iar admonestat, apoi douã întâlniri emetizante; pe de altã parte, am cheltuit peste opt milioane (cele trei milioane ‘puse deoparte’, şi valuta primitã). Aş spune cã cele patru evenimente au fost DELIBERAT neplãcute; iar berea mi—a displãcut şi spre searã s—a instalat cefaleea.
Seara am ascultat ceva din conferinţa despre Filocalie a primatului anglican (a cãrui voce, tinereascã şi citadinã, m—a surprins plãcut) şi am vãzut ceva mai mult de—o jumãtate de orã din ‘Rapacitate’ de Stroheim (de la care eu cred cã aşteptam, de fapt, ceva în felul lui Murnau şi al expresioniştilor nemţi).
Mi—am mai oferit şi alte câteva cãrţi: Leskov, Neculce, Tolstoi (4 vols.), Florian: “Metafizicã şi artã’, La Pérouse, ‘Giacomo Puccini’, Aragon (‘Sãptãmâna Patimilor’), Gorki, ‘Idiotul’, Arghezi, Dinu Pillat, Vianu, Dickens, o micã antologie de poezie sovieticã. 19 vols..

Niciun comentariu: