View My Stats

marți, 30 septembrie 2008

Paul Newman


Astazi am aflat ca Paul Newman a murit,in urma cu patru zile.

Primul film in care l-am vazut a fost Somebody Up There Likes Me,cand aveam 12 ani.Alte roluri pe care i le cunosc sunt cele din Pocket Money;The Life and Times of Judge Roy Bean ;The MacKintosh Man;The Towering Inferno; Slap Shot ;Fort Apache, The Bronx;The Verdict ;Blaze--pentru mine,in topul celor mai bune cinci filme ale lui Newman;Mr. & Mrs. Bridge--recomandat si acesta; Twilight. L-am admirat ca actor de comedie. In The Long, Hot Summer,Newman era crunt eclipsat de Welles.Cat on a Hot Tin Roof avea prea mult duhoarea lui Williams.
A lucrat cu regizori ca Robert Wise, Martin Ritt ,Arthur Penn, Richard Brooks, Robert Rossen, Alfred Hitchcock, George Roy Hill ,John Huston, Robert Altman, Irwin Allen ,Sidney Lumet ,fratii Coen, etc..

Butch Cassidy and the Sundance Kid mi se pare un film supraestimat.The Sting mi-a dat o placere destul de moderata,si daca il revad,este pentru Eileen Brennan.Charles Durning face,in aceasta comedie,un rol a la Hank Quinlan .

Filmul cu care Newman a debutat ca regizor (Rachel, Rachel ) e un lucru exceptional de reusit; alte filme regizate de el mi--au placut mai putin,sau chiar mi-au displacut.Harry & Son e,probabil, cel mai nereusit.

Paul Newman era unul din actorii preferati ai lui Rourke si Willis.

Niciun comentariu: